content top

3 linkbuilding ideer

Linkbuilding er skægt, når det virker. Desværre er det ikke som adwords. Arbejdet kræver tålmodighed. Effekten af et link kan komme dagen efter, men da sandelig også først 2 måneder efter. Hvem ved. Ikke engang Google ved det – de har jo robotter til at gøre jobbet! 

Nogle links kommer hurtigt. Det er fordi, du har fået et link, der virkelig batter. Husk at fejr de successer.

Mange bureauer er rigtig gode til at fejre linksene, fordi de kender deres betydning. Hvis du sidder inhouse og styrer SEO for en virksomhed, måske i marketingafdelingen, bør i også fejrer det. Ikke alle i din afdeling ved hvad linkbuilding er, men det giver en god kultur og motivation.

1.Hold en fest

Frem med flagene. Nu skal du holde fest!

Ikke for at få links. Tværtimod. Du skal holde fest, fordi du har skaffet links. Et rigtig godt et. Som vi skriver om ovenfor, bør i lave en aftale i marketingsafdelingen at fejre linksene. Sådan at andre også kan fejre noget, kan i fejre grafikeren bedste banner med en høj CTR. Hvis bare der er noget at måle på, så har en grundlag for en god fest. I hvert fald potentiale for det.

2. Lav noget vidunderligt

Nu går vi op på strategien, der nok ikke er dit område. Men i bør virkelig sætte jeres ind i storytelling. Fortællingen af en eller anden historie, gør noget godt for jer.

Tænk på jer selv som en medievirksomhed, der sælger et produkt. TV2.dk er en medievirksomhed, der sælger annoncer. I er en medievirksomheder, der sælger jeres produkt.

Derfor skal i fortælle historier, der kan aligne med jeres produkter. I kunne lave en happening. Bare en lille lokal en. Lav FB-annoncer målrettet dem i Svendborg, og skriv at i er på torvet lørdag, for at dele noget ud. Bagefter eller inden kontakter i den lokale journalist.

Gør det i 5-10 byer og så kan i måske få nogle rigtig fine links.

3.Skab værdi for målgruppen

”Hvordan så han ud?” sagde hun. Begejstret og interesseret tog hun sin iPhone frem, og går ind på Instagram. Hun finder hans profil. Veninden fortæller ned til mindste detalje, hvordan og hvorledes han var.

Sådan skal du også være. Du skal være veninden, der ved nøjagtig hvordan fyren hun mødte i byen, ser ud og er. Selvfølgelig skal du ikke stalke. Du skal bare have billeder oppe i hovedet af din køber.

Når du får billedet ind på nethinden, kan du skabe værdi for ham. For nu ved du, hvad han kan lide og ikke lide. Du ved, om han er brøndby fan eller FCK fan. Og endnu vigtigere er, at ud ved hvad han virkelig er bange for.

Mennesker er faktisk rimelig ens. Mange af de problemer, vi har, minder om hinandens. Så du skal nok ramme plet og ramme en del med dit indhold. I sidste ende, går vi op i de samme ting.

Loading Facebook Comments ...

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *